maandag 26 mei 2008

Nieuwe spulletjes!

Afgelopen woensdag was ik met m'n zus Elly naar de kringloop bij het kerkje. Ze verkopen daar van alles en nog wat, en de opbrengst is dan voor het kerkje. Ik heb van alles en nog wat gekocht. Deze leuke lap stof zag ik liggen, leuk voor een kussentje o.i.d, en hij koste me maar 50 cent.
Deze ijzeren onderzetter vond ik ook zo schattig. kostte ook maar weinig dus ik dacht die gaat ook mee.

Ook nog een oud setje met knoopjes gevonden


Dit lijstje met oude plaat vond ik er gewoon leuk uitzien. Ik denk dat ik het lijstje nog even wit ga schilderen en ik zie nog wel waar ik het hang.


Deze vond ik ook wel heel gaaf. Een oud muziek boekje. Hier en daar op het web zie ik dat er van alles en nog wat mee gemaakt word, dus daar wil ik me ook eens aan wagen. Het papier heb ik alvast maar.

Dit zwartmetalen dienblaadje met scheikunde flesjes vond ik er ook. Het dienblaadje is dan wel geen oudje, maar ik vond hem wel schattig, en zo met die flesjes erop staat het erg gezellig.



Deze schattige maria medaillonnetjes heb ik ook bij de kringloop van het kerkje vandaan. Ik vond ze zo schattig, mijn oog viel er zomaar op. Er waren er negen, dus die heb ik gelijk allemaal maar gekocht! Ik weet nog niet wat ik ermee ga doen, maar je kunt ze alvast maar hebben toch?







2 opmerkingen:

atelierlemlem zei

Wat een snoezige dingen heb je weer gevonden! Ik herinner mij zo'n medaillionnetje.. Mijn vader is zeeman geweest en had eens een portugees meisje aan de haak geslagen. Helaas, er moest ook steeds een chapperone mee als ze ergens heen gingen, dus het werdt niets. Wel kreeg mijn vader zo'n medaillionnetje van haar en dat kreeg ik later weer (onder veel gebrom van mijn moeder, die het toch niet lekker zat, haha!). Maar helaas, ik ben het kwijt.. Kan ik er één van jou kopen? Ik weet, het is een gekke vraag, maar ik woon in Drenthe en hier is niets van dit soort spullen te koop. Ik zoek al 15 jaar naar een maria-met-kind beeld bijvoorbeeld. Onvindbaar gewoon. Hier wonen niet veel katholieke mensen, meer protestanten en nog veel meer "rooien" zoals ze zichzelf noemen..(wij zijn echt heel bijzonder als koptisch orthodoxjes, ha!). Als je er één verkopen wil hoor ik het wel.
Ik kijk graag op je blog en heb begrepen dat je een zusje van Elly bent. Net zo stylistisch begaafd!
Groetjes mama lieveheersbeestje.

Splashes of Pink and Mint zei

Dat ging lekker hè! Maar volgens mij komt niet alles bij het kerje vandaan...!Waar ben jij nog geweest zonder het mij te vertellen....??????
Staat leuk hè, je vaasjes op dat ijzeren blaadje! Hoe vond M. het?