donderdag 14 augustus 2008

Broccante

Ik had beloofd om nog mijn nieuwe aanwinsten te laten zien van de broccante markten in de ardennen. Nou, hier komen ze hoor! Het is wel een lange post, want ik had van alles en nog wat gekocht. En dit is nog niet eens alles, er staat nog wat bij ons huisje maar ik kon het niet allemaal mee nemen in de auto, dus als mijn mannetje de eerst volgende keer weer naar de Ardennen gaat neemt hij het restje voor mij mee. Maar hier volg de eerste greep.
Als eerste een emaile po en een leuk kannetje in het emaille. De kleine had ik vorig jaar al gekocht, en de grote kwam ik nu tegen dus ik dacht dat is leuk bij elkaar. Nu kreeg ik van mijn zus te horen dat het iets van een clisma emmertje o.i.d is. Dat vertelde ze pas na dat ik hem al gekocht had.... Nou ja, ik vind ze toch wel erg leuk dus ze staan gewoon leuk buiten bij me.
En ik zag nog een leuk metalen (blikken) dienblad in het lichtblauw met bloemen erop. Ik was er gelijk verliefd op. En zo'n vogelkooitje wilde ik ook aldoor heel graag hebben, en nu kwam ik hem tegen. Hij zit alleen een beetje onder de houtworm maar ik vind hem wel erg schattig.
En ik vond nog 2 hele oude gewichtjes, eentje van 1 kilo en eentje van 2 kilo. Geinig he?
En de oude sleutelbos vind ik ook helemaal leuk. Gewoon om ergens op te hangen of neer te leggen.



Ik vond ook nog een leuk draadmandje ( de ballen zijn ook nieuw, maar niet van de broccante) en een groot blik met hele mooie afbeeldingen erop. Het zijn net kleine schilderijtjes. Ik weet nog niet waar ik hem ga zetten, maar vond hem zo mooi dat ik hem toch maar gekocht had.


Een paar ouderwetse veldflessen, de ouderwetse zepen en nog een houten rekje die ik nog wit ga schilderen en waar ik allemaal grutjes op kan hangen.



Een ouderwets doosje vol met vulpen kroontjes. Ik heb geen idee wat ik er mee moet, maar ik vond het wel een heel schattig doosje en vond de vulpennen wel heel erg geinig. Gewoon leuk.


En nog een aantal ontzettende lieve nostalgische oude kaarten. Ik vind ze zo schattig!

10 opmerkingen:

Rumour has it zei

Die zilveren ballen zijn gaaf en eigenlijk trekt alles wat hier blinkt op je foto's me aan... :D

Rumour has it zei

Op de een of andere manier was ik niet eens op de hoogte van het bestaan van jouw blog en ik begrijp nu ook dat jij een zus van Elly bent... Het kwartje valt laat, maar beter laat dan nooit, hè. Ik ga je naam gelijk toevoegen op lifestyle.pimpstart.nl en ook op m'n blog heb ik je erbij gezet. Groetjes

Jeanette zei

oo..ben jij het zusje van elly? lees ik hierboven, ik ga je ook linken hoor. ik vind dat je geweldige spullen gescoord hebt, ben er helemaal weg van, vooral die oude kaarten zijn ook mijn favoriet, groetjes jeanette

casa nostra zei

wat heb je weer veel leuke dingen gevonden. ergens in september willen wij ook nog een weekend naar de ardennen gaan, hoop ik ook eens een leuke markt te zien.

M. zei

super vondsten!!!!
en sommige dingen wil je toch gewoon voor de "heb"??(snap het helemaal!!)
geniet ervan!

groetjes manuela

Splashes of Pink and Mint zei

Lief van me hè, dat ik nog genoeg voor je overgelaten had, hahaha!!! Tjeetje, je bent wel "los" gegaan zeg! Maar erg leuke spulletjes hoor! Spuit je het kooitje nog wel eventjes, voordat ze straks overal aan zitten te knabbelen??? Dan is Michael niet zo blij denk ik!
En die kaarten zijn ook snoezig!

monique zei

Wauw!!! Wat een prachtige spullen zeg, om jalours op te worden Ü.

Fijn weekend.

Monique.

Miss Marple zei

Hallo Antoinette,

leuke dingen heb je gevonden, zeg!
Ik was zelf afgelopen zaterdag op een enorme vlooienmarkt in Bonn en heb een paar leuke spulletjes gevonden. Ik liep de hele tijd te denken...ah...hier zouden de Picasameiden eens heen moeten!

LG en prettige week - Irma

marga zei

Mooie spulletjes heb je gescoord.
Geniet er van!!!!!

atelierlemlem zei

Wat een mooie dingen heb je gevonden! Ik ben helemaal weg van de kaartjes... Je bent een prima speurneus hoor!