vrijdag 21 augustus 2009

Broccante koopjes.

In de Ardennen zijn we natuurlijk naar diverse broccantemarkten geweest en daar kun je uiteraard niet heen zonder wat te kopen. Nou moet ik zeggen dat ik het nogal bescheiden heb gehouden hoor, ik moet het thuis natuurlijk ook nog allemaal weer kwijt kunnen.

Als eerst heb ik dit leuke kijkkastje (kweekkasje) gekocht.Die vond ik gewoon heel erg leuk, en je kunt hem ieder seizoen weer anders leuk opmaken. Straks leuk met hop en kallebasjes en met kerst leuke ballen erin oid.

DSC01189

 

DSC01190

En ik kocht als souvenir uit de prachtige stad Dinant, dit leuke peperkoek hart. Ik vond hem zo leuk, dat ik hem natuurlijk niet op ga eten maar ter decoratie ophang. De jongens vroegen al; ‘wanneer gaan we die opeten mam?’ Nee, deze blijft mooi hangen.

DSC01195

Ik viel ook gelijk voor dit schattige suikerpotje met het blauwe bloemetje erop. Tenminste ik denk dat het een suikerpotje is, maar hij is wel wat groot in vergelijking met de suikerpotjes die we nu hebben. Maar hij is natuurlijk ook leuk met een klein boeketje erin.

DSC01196

Deze zijn natuurlijk ook gaaf, van die leuke oude madailonnetjes. Altijd leuk om wat mee te doen.

DSC01198

En tot mijn verrassing kwam ik ergens nog een hele doos met van die leuke oud franse gordijnklemmetjes tegen!

DSC01200

En nog een oud telegram uit 1967. Zo leuk, op dat papier met zo’n schattige afbeelding erop.

DSC01201

DSC01202

En kijk toch eens wat een leuk oud bingo spel. Met nog van die leuke ouderwetse bingokaarten, die zijn ook heel leuk om wat mee te knutselen.

DSC01203

DSC01204

Dit lieve blikje kon ik natuurlijk ook niet laten liggen, ik vond hem zo schattig met die bloemen en dat vlindertje.

DSC01207

DSC01208

En nog een stapeltje oude boeken, gewoon voor de sier om neer te leggen.

DSC01210  

En dan heb ik eigenlijk ook nog een mooie flinke emaille schaal, wit met een blauw randje, maar daar maak ik wel een leuke foto van als ik er wat plantjes in heb gezet, anders ziet ie er zo kaal uit. En nog een leuk koffiekannetje in het zelfde emaille, maar ook daar vergeten een foto van te maken. Dat komt een volgende keer wel weer.

Prettig weekend allemaal!!

11 opmerkingen:

LiLi M. zei

Ik ben altijd dol op posten met brocante koopjes! Je bent weer heel goed geslaagd! Je trommeltje vind ik snoezig, de medailles en de bingokaarten zijn idd leuk om mee te knutselen en de suikerpot, ach alles is mooi! Nu zijn die Belgische en Franse sets altijd wel wat aan de maat, de melkkan is ook altijd groter dan die van hier. Dat komt wellicht doordat die sets in de regel voor 12 personen bestemd zijn. Ook wordt er (ik ben van Belgische komaf) heel wat meer koffie gedronken bij een koffie tafel dan hier, waar het begrip koffie tafel volgens mij helemaal niet bestaat. Geniet van je nieuwe spulletjes. Ik wens je een heerlijk weekend!

M. zei

wat een enorm gaaf blikje met die vlinder!!!!!
maar ook je kasje en dat telegram zijn super..
super vondsten!!!
geniet ervan
fijn weekend.
groetjes!!!!

yvon zei

zo zeg dat kijk/kweek kastje is gaaf zeg, daar ben je vast wel erg blij mee!
groetjes yvon

idémakeriet zei

En dat zegt dat ze eigenlijk niet zoveel heeft gekocht, man je hebt heerlijke dingen gevonden.
Schitterende vondsten sturk voor stuk, o wat krijg ik ineens zin om rond te sneupen op een rommelmarkt.
Fijn weekend meid.
Groetjes Gerda

lia zei

Zo je hebt aardig wat leuke spullen gekocht. Dat suikerpotje is erg leuk, en die gordijnklemmen ook. De rest ook wel hoor, erg leuk allemaal.

groetjes Lia

brocante roos zei

Je bent goed geslaagd, ik lees hierboven dat ieder weer een andere faforiet heeft, ik vind die gordijnklemmetjes prachtig,eigenlijk zijn al jouw aankopen erg leuk, en nu maar heerlijk decoreren....

Fijn weekend,

Groetjes Marjan

De Ruijsbroekjes zei

Och wat ben jij goed geslaagd zeg ! Geweldig, dat telegra vind ik ook heel schattig..en dat kweekkastje geeft een boel inspiratie, leuk!

atelierlemlem zei

Wat een heerlijke vondsten weer! Ik vindt alles mooi... Inderdaad (Lili zei het al), zijn de Franse suikerpotten veel groter dan hier. Mijn moeder verzameld ze namelijk en in bijna iedere pot kan gewoon een kilo suiker! Ik heb ook nog twee oude blikjes op de de kop getikt, ik zal ze binnenkort ook eens plaatsen. Blikjes zijn zo lekker handig want je kunt er van alles in bewaren haha! (camouflage voor rommeltjes..)
Groetjes van mama lieveheersbeestje.

Yvonne zei

Zo, jij bent goed geslaagd !!! wat een leuke spulletjes allemaal !
dat kweekkastje is echt een leuk idee, zo 1 heb ik ook, alleen die heeft aan de zijkanten zink, en staat buiten :-)
leuke foto's heb je ervan gemaakt !
Hartelijke groetjes Yvon

Anoniem zei

Het was vast een hele mooie brocante, want je hebt onwijs leuke dingen gekocht. Die suikerpot staat verkeerd, die hoort bij mij te staan, want ik heb de melkkan er van.
Je hebt het wel lekker gehad in de Ardennen hè, daar kun je weer ff op teren, groetjes Tante

Een sneller kloppend hart zei

Ohhh die suikerpot is echt zooooo prachtig! Ik ben dol op Frans serviesgoed...nouja dol? Ik ben helemaal idolaat ;)
Mooie aankopen heb je verder gedaan, dat kweekkastje en dat hart zijn ook echt beeldig, het hart had ik ook zéker meegenomen en niet opgegeten hihi...op de één of andere manier wordt het voor kinderen dan extra interessant he? :) Geniet ervan!

Veel groetjes, Veronique