vrijdag 8 januari 2010

Koning winter

Zoals jullie misschien al hebben gemerkt ben ik gek van de sneeuw. Ik geniet volop van de witte wereld. Het liefst zou ik ook in huis met de sneeuw decoreren. Maar helaas gaat dat niet. Toch heb ik evengoed een winters hoekje kunnen creeren door middel van watten.

wintersfeer in huis 001

Ik heb wat crocussen in glazen vazen gezet en er wat watten omheen gedrapeerd. En het toeval wil (ik had het niet gezien toen ik ze kocht) dat deze crocussen Jeanne ‘d Arc heten. Daar zal wel een hele mooie bloem uitkomen.

wintersfeer in huis 002

Ook de koekjes schaal is weer gevuld met natuurlijk sneeuwspritsen!

wintersfeer in huis 008

wintersfeer in huis 003

En ook nog 2 potjes gevuld met een klein narcisje en die heet Bridal crown.

wintersfeer in huis 004

Dat vind ik ook altijd een schattige narcis.

wintersfeer in huis 006

wintersfeer in huis 007

Maar mijn grootste trots is de sneeuwkrans met Koning Winter erin. Ik kwam op het idee van de krans door Gonda van the old and the beautifull.  Die had ook een krans met watten gemaakt en dat vond ik wel een leuk idee. Ik heb wattenbolletjes ervoor gebruikt. En in het midden staat dus koning winter. Die heb ik ooit van vilt gemaakt.

wintersfeer in huis 009

wintersfeer in huis 010

wintersfeer in huis 011

Is het niet een schatje?

wintersfeer in huis 013

Nou mensen, geniet nog van de sneeuw en het ijs, dat ga ik ook zeker doen en een prettig weekend.

20 opmerkingen:

oma leentje zei

Wat een wintertje hebben we he. HEERLIJK.
Voor kouhaters is het een ramp.
Prachtig is jou Koning Winter.
Fijn weekend lieve groet ,Leni

the cardigan-inn zei

Van mij mag de sneeuw ook nog wel even blijven.
Wat een leuk idee met die watten! Ziet er erg winters uit.
De krans is ook geweldig!
Groetjes, Joni

Unknown zei

Wat een gezelligheid zo met je winterhuis!
Vind je krans prachtig zo met je koning winter.
Toen de meiden klein waren heb ik heel wat van dat soort poppetjes gemaakt (maakte altijd een seizoenstafel voor ze )
Leuk he om te doen!
Fijn weekend hoor

theeleuten zei

Heerlijk winters sfeertje heb je gecreerd....prachtig is je krans geworden!

Gezellig weekend!Evelien

Splashes of Pink and Mint zei

Ha, bij jou is het ook binnen lekker winters! Grappig zo met die watten. Ik heb hier flink met de zak nepsneeuw lopen strooien, staat ook altijd wel leuk.
Ik wist niet eens meer dat je koning winter ooit eens gemaakt had, het is wel een dotje hoor! Leuk zo in die wattenkrans.
Nou, ik ga maar eens aan een paar schaatsjes beginnen!

Jolanda zei

Wat een goed idee: de wattenkrans, helemaal leuk!
groetjes Jolanda

Ingrid. zei

Mooie koningwinter ! Je andere foto's zijn ook erg leuk !
Goed weekeinde vanuit Assen.

Anoniem zei

Wauw wat heb je dat allemaal gaaf gedaan zo met de watten,oh die narcissen die geuren zo lekker,helaas waren de mijne uitgebloeid,maar ik poot ze straks in de tuin als het weer kan,die sneeuwspritsen heb ik nog niet eerder gezien,die vind ik ook super en volgens mij errug lekker,je kransje met koningwinter vind ik erg schattig,ik zou zeggen,geniet van het weer en nog een fijne avond,groetjes Joke.

Corina zei

Via via kom ik op je blog, wat een mooie creaties heb je allemaal gemaakt en mooie foto's!
Je koning winterkrans is erg leuk!
Groetjes Corina

Marja Rijnsburger zei

Binnen en buiten winter. Maar binnen een warme winter. Volgens de weerberichten kunnen we er nog wel even van genieten.
Groetjes en nog een heel fijn weekend,
Marja

Claudia zei

Wat een mooie blog. Waar woon je ergens in Noord-Holland? Ik woon in Amsterdam Noord, zou wel dit hele decoreergebeuren met iemand willen kunnen delen :)

Mayflower zei

Hoi Antoinette, een heerlijke winterse post. Het is je goed gelukt om die wintersfeer in je huis te krijgen. Wat heb je dat leuk gedaan. Je wattenkrans is echt geweldig en wat een leuke Koning Winter. Ik ben ook weg van die witte wereld en heb hier volop genoten.
Fijne zondag.
Groetjes Mea

Hannekie(Sisterly) zei

hoi
wat leuk he al die bolletjes
heb er ook al wat gekocht. maar het leukste is toch wel jou koning winter...wat een lievertje is dat zeg
gr hannie

LiLi M. zei

Geweldig wat een leuk idee, die wattenbolletjes bij de bloembolletjes! Bijna altijd kom ik er bij thuiskomst achter dat die potjes zo foeilelijk, zijn maar dat ik vergeten ben mos mee te nemen om de boel te bedekken, dus deze ga ik onthouden! De krans vind ik zo mogelijk nog leuker!

The Old and the Beautiful zei

Meid ik voel me helemaal vereerd toen ik m'n naam zag staan in je post.
Ik vind je winterkrans dan ook erg leuk gevonden. Zo grappig dat iedereen toch weer zijn eigen draai geeft aan ideeën.
Die van mij hangt buiten aan de voordeur en er gaan steeds meer watten los zitten van de koude guure wind die er staat. Een soort van sneeuwduinen komen erop..haha.
Fijne week weer!
Groetjes,
Gonda

Muggensteekjes zei

Hoi Antoinette,
mooi sfeertje bij jou, vind die krans ook echt superleuk en koning winter is een schatje.Laat de winter nog maar even duren...
Groetjes, Ingrid.

Freekje -Buitenleven in de Binnenstad- zei

Hoi Antoinette,
jij houdt dus ook al zo van de sneeuw, geweldig he, de serene sfeer buiten.
EN de voorjaars bloeiers binnen zitten er warm bij met die laag watten, prachtig effect geeft dat. Ik kan altijd zo genieten van de groendecoraties op jou blog, de kransen, en potjes met planten. Wat dat berteft ben ik wat fantasieloos, al ben ik vorige week toch goed geslaagd bij de intratuin ;)
Groetjes Freekje

Mayflower zei

Hoi Antoinette, ik woon op loopafstand van het Klooster, in Bovenkarspel dus. In welk dorpje woon jij? Wel leuk om Blogsters hier uit de buurt te treffen. Oja, bij 't Klooster hebben ze nu ook JDL.
Lieve groet, Mea

Cindy at her Country Home zei

Nee bij jou dan Antoinette..., heerlijk om hier op je blog vertoeven. Geweldige muziek op de achtergrond, my favourite! En dan die heerlijke sneeuwspritsen oowwhhhh....lijkt me reuze gezellig om met elkaar deze op te eten, kom maar hoor je bent van harte welkom! Neem je spritsen mee, jij 1 en ik neem 2 hahahah... nee hoor Antoinette grapje, bah wat ben ik toch een smulpaap hihi! Oh ja, en Koning Winter ook lekker mee in je tas ben er helemaal verliefd op. Zullen we een keer doen? Veel winterliefs van Cin x

Anoniem zei

Wat heb je een prachtige Koning Winter gemaakt! En in combinatie met de krans natuurlijk een plaatje!

groetjes,
Mirelle