donderdag 14 januari 2010

Kerstmis weest

 

Toch is het kaal nou dat de kerstboom uit onze kamer weghaald is,

die keersies en al die versiering, ‘k moet zegge dat ‘k het toch wel mis.

Het staltje met die kloine beeldjes dat gaf toch een amparte sfeer,

en die verlichting voor de rame die is er ok vezelf gien meer.

En den die kerstverlichting buiten bai heel wat mense in de tuin;

wai hadde ok zo’n slinger hange en deerop was ik echt wel kuin.

Maar ja, ‘t is weest, zuks ken niet bloive maar oigelijk duurde ‘t toch wel kort.

Gelukkig dat het end december an het end van ‘t jaar, weer kerstmis wordt!

(siem de Haan)

12 opmerkingen:

Belle Brocante design zei

Noh moid, wat skoftig mooi stukkie! Ik hew dat ok altoid het is dan geloik zo kalig he!

Annemiek

LiLi M. zei

Nou ik kan het niet in het Westfries?? zeggen, maar wel kunnen we afspreken om het volgend jaar gewoon tot 2 februari te laten staan en hangen!

Mayflower zei

Heej moidje, wat hew je mooi sproken en 't is hillegaar waar wat je zoit hewwe hihi. Wat leuk zo'n Westfries stukkie, ik ben dol op dit soort stukje, ik las vroeger altijd Jan Pannekeet, die kon dat ook zo mooi verwoorden in het Westfries.
Nog even een antwoord op je vraag over 't Klooster, ik vind dit een prachtige winkel, maar dat is persoonlijk natuurlijk, maar mocht het jou tegenvallen dan kan je altijd nog even een bezoek aan de ZinkenViool van Jayne brengen, die is daar ook niet zover vandaan.
Fijn weekend alvast.
Groetjes Mea

M. zei

hahahahahaha......ik zit hier met een smile...wat is het toch een heerlijk taaltje...ik spreek het zelf niet maar toch....

een heel fijn weekend!!
groetjes manuela

Diana zei

Hahahaha....erg leuk. Toen ik begon met lezen dacht ik...hè...wat is dit nu...!

Belle Brocante design zei

He Antoinette,

Ik ben eigenlijks ook import; mijn ouders en familie zijn Amsterdammers. Ik heb ook geen West-Fries dialect volgens mij maar heb t boekje van Pannekeet en ben wel es naar Westfries plat geweest. Verder woon je er natuurlijk middenin, de meesten horen dat ik uit Noord Holland kom maar blijkelijk heb ik zon raar accent; Amsterdams en West-fries en ABN door elkaar dat ze nooit raden waar ik vandaan kom. Noord Holland horen ze wel maar plaats! Ik vond je stukkie ook echt leuk; zat met een smile te lezen.

Fijne dag,
Annemiek

faire un songe zei

Leuk... iedere streek zo zijn eigen dialect ik hou er wel van...
Fijne dag verder

Anita zei

Hier in Alkmaar wordt er niet echt West- Fries gesproken maar af en toe hoor ik wel eens wat.Vooral de sch die een k wordt.Het klinkt altijd zo ontzettend gezellig.Hoewel ik me er niet van bewust ben gebruik ik toch ook wel wat woorden,vooral 'een koppie doen'!
Fijn weekend, Anita.

lia zei

Leuk, en ook al kom ik daar niet vandaan ik kan het goed lezen. Hier hebben we ook wel dialect, jammer dat het hier altijd als boers gezien word.

fijn weekend, lia

atelierlemlem zei

Ha, leuk! Dit kan ik ook nog begrijpen hoor.
Hier praten we ook dialect, Drents. Maar dat verschilt van stad tot stad, je kunt ook precies horen waar iemand vandaan komt. of, zoals hier gezegd wordt; van wie j'dereen bent! (van wie je er één bent, van welke familie of streek).
Ik praat thuis geen drents maar kan het goed verstaan en praat ook wel wat dialect, maar leerde dat pas op de middelbare school waar ik met allerlei kinderen uit dorpen in de klas zat. Hou het in ere hoor!
Fijn weekeind toegewenst, mama lieveheersbeestje.

Pink Princess zei

Ook al woon ik NU in het Hoge Noorden (Drenthe) ik heb nog steeds een erg Zaans accent, zangerig lol. Heerlijk dit taaltje. JA een bakkie doen, dat hou ik er ook altijd in ;) En naar skool ipv school, dat zei ik nooit (Mocht nooit thuis)maar anderen wel natuurlijk. En veel meer van dat soort woorden.
Drents spreek ik niet, kan het wel verstaan als ze niet TE plat proatn'n lol. Probeer het wel te praten soms voor de gein maar iedereen ligt dan dubbel duh ;)

Pink Princess zei

OH en OK ipv ook, en OP Zaandam wonen ipv in Zaandam (of waar dan ook), en ZUKS Ja dat zeg ik nog altaid, lol. DAT blaift dr wel in denk ik ;)