maandag 20 april 2009

Onze bloesem

Dit is onze bloesem in de voortuin. Hij is op het moment prachtig. Toch wil mijn mannetje hem eruit hebben, en ik twijfel nog een beetje. Vooral als de boom helemaal in de bloei is wil ik hem absoluut houden, maar zijn wortels liggen heel erg hoog, en we willen de voortuin opknappen, en hebben dan last van zijn wortels. Of we moeten de tuin helemaal ophogen, maar ik weet niet of dat helemaal mogelijk is. In iedergeval, nu geniet ik nog even van hem en we zien nog wel wat we doen met hem.

IMG_2917

 

IMG_2918

 

IMG_2921

 IMG_2919

 IMG_2920

IMG_2922

 IMG_2923

 IMG_2925

IMG_2926

11 opmerkingen:

LiLi M. zei

Tsja op dit moment is hij natuurlijk prachtig. Als kind hadden we ook zo'n oostindische kers in de tuin. Mijn moeder vond het ook maar niets, een kers waar geen kers aan kwam. Maar ik ben nogal een bomenfan, in tegenstelling tot de meeste Nederlanders die alles dat hoger dan kniehoog groeit maar liefst snoeien, de hortensia uitgezonderd. In welk land zie je toch zoveel buxusjes in patroon op 4 vierkante meter? Met stamroosjes hahaha. Hele burenruzies worden uitgevochten tot in de rechtzaal aan toe over bomen. Ik wens jullie veel wijsheid!

Anita zei

Ik weet precies met welk probleem je zit.Onze Japanse kers is eigenlijk te groot voor onze voortuin en zijn enorme wortels zitten overal.Een klein plantje met weinig wortel kun je nog planten maar beslist geen grote.Overal stuit je op zijn wortel maar eruit halen zal ik nooit vooral nu staat hij prachtig en zit altijd vol met vogeltjes.Best wel moeilijk voor je om een beslissing te nemen.Maar mocht je hem eruit halen plant er dan voor de natuur wel eentje (een klein blijvende)voor terug !Je foto's zijn trouwens prachtig.Groetjes Anita.

Bonjade zei

Tja ik zou ook zeggen zonde....
Laat je mannetje maar even lezen al deze verhaaltjes....maar ik wil ook niet stoken in een goede relatie...........
Maar hij is zooooo moooi.
Lekker van genieten.

Fijne avond

Irma zei

Hij Is wel supermooi hoor, echt zonde om weg te halen.

Maar als het echt moet dan moet het, maar wel zonde

Groetjes
Irma

Anoniem zei

Hoi Twa, mooie foto's zeg van je japanse kers. Goed gelukt. Niet weg halen hoor die boom, staat heel mooi.
Groeten Bianca

M. zei

mooie foto's!!!

nog even van genieten voordat alle bloemetjes weer op straat liggen....

succes met jullie beslissing..
fijne week!!

Mayflower zei

Hallo Antoinette, wat een prachtige boom, heel mooi al die bloesem. Wat een moeilijke keuze hè, aan de éne kant is het ook zonde deze weg te halen.
Ik wens je veel succes met deze moeilijke keuze.
Groetjes Mea

atelierlemlem zei

Hoi Antoinette,
Wat een prachtige bloesem...heeerlijk! Maar hier in de straat staan ook zulke bomen van ongeveer 45 jaar oud en dan zijn ze niet zo mooi meer. Er zit veel dood hout in en ze bloeien maar gedeeltelijk. Ik denk dat het gewoon een te grote boom is voor een voortuintje, maar als je een voortúin hebt, dan istie heel mooi!
Hoe is het met de paardjes?

Splashes of Pink and Mint zei

Prachtige foto's Twa!!! Tja, het is jammer dat de bloei maar zo kort is (maar goed,kort maar krachtig!). Ik gok trouwens dat ie eruit gaat! (Ik ken je vent al een beetje, hahaha!!!!) Nou ja, hoe het ook zij, het komt vast wel weer goed allemaal!

Anoniem zei

Antoinette
Het is een beauty en.laten staan natuurlijk. Gewoon de tuin ophogen, niet twijfelen DOEN. Volgens mij heb je er anders spijt van. groetjes Tante

Fabiolablog zei

oh se nota que estan en primavera son preciosa las fotografias que muestras divinas sin duda logras capturar los colores un saludo faby de chile